Pasta z wędzonego tofu

Składniki

,

Kategorie specjalne

Ulubiona pasta do chleba w moim domu – pasta z wędzonego tofu z dodatkiem musztardy, sosu sojowego i wędzonej papryki. Podbiła serca rodziny i znajomych za sprawą głębokiego smaku umami. Doceniana za szybkość przygotowania <3.

Szukasz innych past-smarowideł do chleba? Polecam ci przepis na domowy hummus z ciecierzycy ze słoika (znacznie tańszy w produkcji niż hummus ze sklepu, z lepszym składem i zero waste), pastę z ciecierzycy ze szczypiorkiem (tzw. bezjajeczną), awaryjną pastę z czerwonej fasoli z puszki i prosty smalczyk z białej fasoli. A jeśli szukasz w kuchni roślinnej smaków i tekstur przypominających nabiał, sprawdź serek z nerkowców do smarowania lub twardszy ser z nerkowców o smaku wędzonej papryki.

Czas przygotowania 5 min

Składniki

  • 1 kostka wędzonego tofu (180-200g)
  • 1 łyżka musztardy (sarepska/stołowa, z dijon pasta będzie bardziej ostra; nie polecam francuskiej/ziarnistej, bo nie uzyskamy kremowej struktury pasty)
  • 1 łyżka sosu sojowego lub tamari
  • 1 łyżka oliwy
  • sok z ¼ cytryny (ok. 2 łyżki)
  • 2-3 łyżki wody
  • ⅓ łyżeczki wędzonej papryki
  • ⅓ łyżeczki słodkiej papryki
  • ⅓ łyżeczki pieprzu (albo nieco mniej)

Instrukcje

  • Tofu kruszymy w dłoniach do naczynia do blendowania, dodajemy wszystkie płynne (na początek 2 łyżki wody, kolejną łyżkę dodać w razie potrzeby) i sypkie składniki i blendujemy ręcznym blenderem do gładkości.

  • Pasty używamy do smarowania chleba (najlepiej żytniego, z ziarnami) albo maczamy w niej świeże warzywa (marchew, paprykę, ogórka). Może spokojnie stać w lodówce kilka dni, nawet tydzień.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close